KLASSMIDDAG

När klockan slog 13:00 i torsdags kände nog hela klassen att det var en otrolig lättnad att de första kurserna nu var över. Vi hade kämpat med de två tentorna flera vekor och äntliigen kunde man pusta ut och andas lugnt. Jag var överlycklig att det var över, jag kan inte göra mer nu än att hoppas att det gick bra. 

Efter tentan åkte jag och Emelie (en vän från klassen och snart även min granne) in till stan och belönade oss själva med lite shopping efter två månader av intensiv pluggande :) 
Två tjejer i klassen hade styrt upp en middag med alla för att fira att allt var över. De hade bokat bord inne på Drottninghof åt klassen i Stockholm så framåt kvällen åkte vi dit och käkade tillsammans. 
 
Middagen var jättemysig. Eftersom hela klassen har varit indelade i grupper under båda kurserna så har man kommit de i sin grupp närmast och pratat med de andra under föreläsningarna. Under middagen satt alla huller om buller och pratade med alla som om de hade känt varandra hela livet. Min klas är helt underbar!
Kvällen forsatte i samma goda stämning med god mat, drinkar, desserter och mycket skratt. Det är inte många veckor kvar nu tills jag flyttar dit och då kommer jag ha två av mina klasskompisar som grannar (en på samma våning och en över mig) och en i några hus längre bort. 
Det känns så skönt och ha folk som man känner så nära till hands, vi kommer ju aldrig behöva kännas oss ensamma där då. Åh, nu längtar jag tills jag flyttar och tills vi kan springa emellan våra lägenheter och bara mysa.
 
 
 Jag har världens bästa klass.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0