MOT TRÄNINGEN.

Såg på Gladiatiorerna igår. Jag blev lika chockad varje gång jag såg någon av de framför rutan, mest över vilka muskler de har jobbat fram. Hur lyckas de hålla igång hela tiden?Jag blir så avundsjuk på er som har modet uppe och verkligen kämpar för era mål! Ni ska vara så stolta över er själva för jag vill vara i era skor nu! 
 
Träningen var en del av mitt liv för några år sedan (2004-2008) och jag älskade varenda sekund inne i salarna. Friidrotten och dansen har bl a skapat den människa jag är idag och jag tackar för det hela tiden.
Nu när jag har blivit äldre och vuxen är det andra saker som har kommit i vägen (vardagssysslor, jobb, skola) som man bara måste göra för att överleva. Det jag däremot blir arg på är att jag ljuger för mig själv och skyller på allt annat till varför jag inte kan träna. Ni hinner ju träna fast ni har lika mycket och kanske till och med ännu mer saker att ta itu med. Så vem är jag och bortförklara mig? Nej, i år måste jag ändra på det här och börja träna! Det blev just mitt nyårslöfte. Jag vill hitta tillbaka till glöden jag hade när jag var som mest aktiv med träninga och äta och må gott på ett hälsosamt sätt. Det här börja redan idag med ett träningspass med Mr (ja, jag har tvingat med honom som ett ännu mer "nu kör vi tillsammans och ingen backar ur"). Beach 2013 here I come :) 
 
 
Det är den här fasta magen jag vill åt nu som första prioritering så har ni bra träningstips får ni gärna dela med er av de :) 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0