QVM

Vi åkte förbi dessa imorse. 
 
Hotellfrukost när den är som bäst.
 
Tyska pannkakor med vaniljglass och chokladtopping inne på marknaden.
 
Älskar pappas kompis utsikt från balkongen som har fri syn till stan. 
 
 
Vi håller på och styr middag här hemma. Styvmorfar står i köket idag och överraskar oss med någonting som innehåller tomater, lök och chili. Det kan bli vad som helst men jag är säker på att det smakar underbart. Alarmet väckte mig och pappa kl. 05:00 imorse, vi skulle åka till stan för att möta upp hans kompis, äta frukost tillsammans och sedan gå på marknad. Marknaden heter Queen Victoria Market som är den största öppna marknaden på södra halvklotet. Den har tydligen funnits där sedan i slutet på 1800-talet så om ni åker hit någon gång måste ni besöka den! Jag var där sist (år 2010) också men varje gång jag besöker den så tycker jag att den bara blir större och större. Marknaden säljer all typ av färsk föda (fisk, kött, kyckling, grönsaker, frukter, korvar, ostar, delikattesser, sötsaker, bakverk, mm) men även kläder, leksaker, skor, hygienartiklar, teknikprylar, smycken, parfymer, etc. Jag älskar att den inte är som alla andra marknader man vanligtvis besöker utan det som säljs där är oftast handgjort, man kan göra en egen beställning av något (exempelvis så kan man designa sin egna skinnjacka i äkta läder) och du får oftast ett billigare pris än vad som står på skylten. Det finns även en jättestor "food court" inomhus med olika rätter från hela världen att smaka på. Ni förstår säkert varför man kan gå runt där en hel dag utan att hamna i samma gång två gånger, den är så enormt stor! 
Solen var med oss hela förmiddagen och det så skönt och gå runt där och titta på allt, äta massor av sötsaker och lyssna på gatumusikanterna musik intill marknaden. Jag fick med mig jättefina presenter därifrån så nu kommer de där hemma ha någonting fint att se fram emot. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0