WE COME, WE RAVE, WE LOVE

Kom hem från Stockholm igår kväll. Jag var där och hjälpte en kompis som jobbar med konst, på en utställning som började igår där konstnären K.G Nilsson visar upp sina verk.
I fredags ringde min pojkvän strax innan vi skulle träffas och frågade om vi skulle följa med hans kompisar Swedish house mafia-konserten. Jag fick aldrig tag på några biljetter när de släpptes för några månader sedan men när släppte nya biljetter till gårdagens och dagens konsert såg jag min chans att få se de spela! Jag mötte upp hela gänget hemma hos Johnny för ladda upp inför kvällens konsert och sedan tågade vi tillsammans ut till Friends arena. Jag ljuger inte när jag skriver att jag aldrig någonsin i hela mitt liv, har sett så mycket trafik (och så många taxibilar) till en konsert! Det var heeeeelt sinnessjukt, kön började redan på motorvägen och det var helt omöjligt att ta sig fram. Tre, egentligen helt vanliga killar har/kommer ta över hela Stockholm den här helgen. 
 
Till slut när vi kom fram, klev in i arenan och jag såg hur stor den var inuti stod jag bara och gapade. Det var overkligt och magiskt på något sätt att se så mycket människor på en och samma plats, där för att lyssna på något så gemensamt som housemusik. Jag kommer nog aldrig riktigt kunna bestämma känslan för er exakt men för er som inte var där, men som har lyckats se bilder på publikhavet, hoppas jag att ni förstår hur jävla stort och mäktigt det kändes!  Ingen brydde sig hur man såg ut, gick klädd (eller jo, det finns alltid ett x antal människor som tror att ju mer maxat desto bätte), eller hur man dansade utan alla släppte verkligen allt och bara köööörde järnet :) 
Det här är helt klart en av TOP 3 på mina bästa konserter, SHM hade verkligen ställt till det med en stor jävla show. Jag skulle kunna fortsätta och skriva mer om den här konserten men jag tror att, även om man var där eller inte, har förstått, sett och hört hur det var därinne! Det här kommer jag leva på länge känner jag :) 
Tack Swedish house mafia, ni är bäst ♥
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0