SÖNDAGSBRUNCH

Vi vaknade vid nio imorse på grund av den här sommarhettan som styr inomhus om nätterna. Det gick inte att somna om så jag och Mr började diskutera om att äta brunch senare idag. Vi kollade upp flera restauranger, hotell och caféer som serverar brunch men de flesta börjar inte servera det igen förrän till hösten. Jag ville verkligen äta det idag så jag gav inte upp och till slut hittade jag ett café vid Skanstull som hade det fram tills kl.17 idag. När vi kom fram var hela uteserveringen full med människor som satt och åt brunch och därinne kände man dofter av amerikanska pannkakor, bagels, kakor och bakelser. Åååh, det var så mysigt där och maten ska vi inte prata om. Jag ville testa på lite av allting från menyerna för det fanns så mycket smaskigt att välja mellan. Till slut slog jag till på en engelsk/amerikansk brunchmeny medan Mr tog en laxbrunch med sallad. 
Vi var sådär lagom mätta som man alltid önskar att man blir efter en måltid, vi var definitivt inte hungriga men vi mådde heller inte illa efteråt. Efteråt promenerade vi runt stan, åt glass och tittade i butikerna. Jag hittade en snygg väska på H&M som jag kan visa lite senare. 
Nu är vi hemma och vilar benen en stund efter sex timmar på stan och om ett tag ska vi ut och handla lite kvällsmat och snacks till ikväll. Hoppas att ni har haft en lika trevlig och avkopplande dag som oss! Vi hörs :) 
 
Laxbrunch med potatissalld.
 
Bacon med äggröra, toast och amerikanska pannkakor med blåbär, sylt och fetaröra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0