TWINS



Jag har repetat det här youtube-klippet hela eftermiddagen efter att Isa visade det för mig och Haddis igår. Vi blev som galna när vi såg det, det är helt sinnes vad duktiga de är! Videoklippet är på två tvillingar som battlar mot varandra i en final i Japan. De dansar som om det vore deras första möte med varandra - kaxigt, stenhårt och bestämt. Vi tyckte att tvillingen i svart jacka är snäppet bättre men det kan också bero på att han fick den bästa delen på låten.

Jag älskar den här låten, vi har själva fått lära oss en grymt bra koreografi till den när vi gick på dansskolan. Det är såna här klipp som får mig att sakna allting med dansen, klasserna, träningen, tävlingarna, resorna, musiken, kläderna, energin, gläjden och gruppen.
Dansen kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat oavsett om jag är aktiv med det eller inte. Jag har fått möjligheten att träffa underbara människor, rest och sett dansvärlden, tävlat, varit med i tidningar men framför allt utvecklats som dansare och människa. ♥

Mitt tips till er andra som har en stor passion till något är att satsa stenhårt och bara blicka framåt. Jag började verkligen på marknivå på siffran 0 och klättrade/kämpade mig uppåt i stegen tills jag nådde mitt mål. Visserligen tog det sin tid och jag fick ge mycket energi till dansen men det gör det med allting här i livet. Det bästa av allt är att det är värt allt slit, belöningen kommer förr eller senare.

Här vinner vi (Whiplash) Hip Hop SM 2008.



Kommentarer
Kyrre

Fint inlägg Babe :) puss

2012-01-09 @ 22:06:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0