ESKILSTUNA!

Godmorgon! 
 
Vaknade för några minuter sedan, har jag tagit fram kurslitteraturen som jag tänkte sysselsätta mig med tills alla andra här hemma vaknar. Igår när jag ett pass på H&M hade jag aldrig i hela mitt liv varit med om något liknande förut. Säger inte att jag har världens tuffaste jobb men det var verkligen helt jävla gaaaalet med folk! Butiken såg ut som ett berg av klädhögar, galgar och kartonger och hela dagen undrade jag hur alla kunder och vi i personalen fick plats på tre våningar.
Efter jobbet sprang jag hem och packade en väska innan min lillebror kom och hämtade mig! Vi åkte sedan hem till min kära hemstad Eskilstuna! För tre veckor sedan lämnade jag den staden för gott (eller?) men nu gör jag mitt första återbesök där som "gäst". Mamma har hunnit göra om mitt rum till något hon kallar "walk-in-closet/träningsrum/kontor" och när jag klev in till mitt gamla flickrum insåg jag att det inte är mitt hem längre. Det var lite sorligt och se hur alla spår efter mig är borta, nästan som att jag aldrig har bott här överhuvudtaget. Alla möbler förutom sängen är kvar men efter att mamma har gjort om allt härinne känner jag knappt igen de längre. Däremot känns det helt underbart att få vara med familjen och vännerna igen och idag ska jag spendera dagen med mamma och julhandla inför imorgon!
Vi hörs ikväll igen när har jag massor av tid till skrivandet.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0