Modejournalist.

Hejsan allihoppa.

Igår var jag igång med saker hela dagen och hann inte med att komma in hit och uppdatera. Vi hade ännu en föreläsning i skolan och denna gång kallade en lärare och föredetta moderedaktör sin föreläsning för "Modejournalistik".
Föreläsningen vad jätteintressant (men en aning utmattande eftersom vi aldrig fick en kort paus att vila handen från allt antecknande) och hon lärde oss bl a om vilka personer som arbetar med en tidning, hur en tidning blir till, hur redaktörerna och art directorn tänkker när de ska göra ett omslag för ett nummer och så gav hon oss massor mer råd och tips om hur man blir en modejournalist.

Efter skolan åkte vi hemåt och satte igång med tentaplugget och nu är det inte många dagar tills vi sitter där och skriver den. Igår fick vi också tillbaka vårat arbete vi lämnade in för ca två veckor sedan (tydligen utgjorde den 50% av den kommande tentamen) och jag klarade den.
Uppgiften var inte jättestor utan det var mer för att se om vi hade förstått det läraren hade gått igenom men det känns extra bra att ha klarat den. 
Hon vill bara studenternas eget bästa och är därför hård för vår skull, för att vi ska förstå och lära oss bättre. Älskar hennes föreläsningar, hon ligger i toppen bland favoritlärarna.

Nu har jag setat med böckerna i flera timmar efter att A åkte tillbaka hem.. Idag går plugget en aning bättre och det kan ha att göra med att mitt koffeinintag har ökat, energidrycker är det som gäller tills på tisdag!
Nu måste jag fortsätta, vi hörs imorgon. Puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0