Konst.

För tillfället sitter jag med tentaplugget och tokskriver som en galning för att hinna med mina deadlines till de resterande dagarna. Dock kommer ett tidsinställt inlägg där jag vill ge konstnären/textildesignern/scenografen (kan ha missat någon titel) Sonia Delaunay lite utrymme.
Hon försvann inte för så jättelänge sedan (-79) och ingår i den kommande tentan och jag tackar för all information jag har fått om designkonstnären. Hennes målningar är u-u-u-nderbaaara som är to-die-for att ha i hemindredningen.

Hennes stil är väldigt futuristisk med starka kontraster, vågade mönster framför allt geometriska i starka färger. Hon såg sitt designyrke som en befrielse och utveckling till konsten och det var väll på den vägen hon kom in i designyrket. Här är lite konstverk gjorde av henne själv.

Visst är de underbara? 

                 

                
                 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0