Made in Italy.

Hello. 

aknade försent imorse, nämligen då jag skulle ha gått hemifrån mot tåget. Jag sprang runt som en tok här hemma och stressade med att packa ihop allt/klä på mig innan bussen åkte. Jag hann med tåget, sminknigen fick jag dock ta på tåget.

"Den italienska modeindustrin", stod på schemat idag (egentligen inte men två lärare hade bytt datum med varandra) där vi pratade om alla viktiga designers från bl a Italien såsom, Armani, Versace, Dolce&Gabbana, Gucci, Systrarna Fontana, Emilio Pucci, Prada, Valentino etc.

Igår kom min vän Alexandra hem från Rom, hon och hennes pojkvän tog också några dagar ledigt från skolan/jobbet för att se sig omkring i Italien. Vi pratade i timmar igår om hur de hade haft det, de hade sett exakt samma sevärdheter som oss, bott grannar med vårat hotell och ätit liknande mat.
När hon berättade om deras vistelse, kändes det som om jag upplevde det igen för jag visste ju exakt vart de hade varit när hon förklarade. Jag hade ju sett det själv tre veckor innan henne.

Det är så sjukt att vi bokade resorna samma dag (utan att vi själva visste om det) fast till olika datum, det var inte långt ifrån att vi spikade in en "dubbeldejt-romantisk-resa-till-rom". :)
Jag rekommenderar verkligen er att besöka Italien, framför allt Rom och precis som Alex sade till mig igår att Rom är en stad man bara ska promenera i, allting ligger nära en och man hittar väldigt snabbt till olika ställen efter någon timme.
Imorgon kommer hon hit till stan och hälsar på i några dagar! Längtaar tills vi ska hänga!

Jag var och inhandlade fler nitar till mina byxor efter skolan som jag ska sätta mig med nu och lite senare ikväll ska jag umgås med A. 
Vi hörs ikväll eller imorgon, puss!

                                         Lite bilder från min och As vistelse i Rom:
                   
                    
                  
                  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0