Mitt liv.


Vad sjukt.

Idag har det gått ett helt år sedan sist. Alla tolv månaderna har runnit förbi och i trehundersextiofem dagar har jag (förutom Rom-resan) varit tillbaka i Sverige. För exakt ett år sedan idag skulle jag påbörja den långa resan till andra sidan kontinenten. Biljetterna bokades tre månader innan och jag minns hur mycket jag längtade tills den 10/6-10.
För varje dag som jag närmade mig resan kunde jag inte riktigt förstå att jag snart skulle bära av mot ett nytt land att bo över sommaren. Jag minns också hur jag de sista dagarna innan flyget skulle ta mig härifrån, började förstå att jag inte skulle se min familj, pojkvän och vänner på 63 dagar. Paniken kom. Helt plöstligt märkte jag en sida av mig som aldrig märkt förut, jag hade blivit hemkär, mer kallad Svergiekär!

Aldrig tidigare hade jag varit ifrån min mamma mer än en vecka och aldrig tidigare hade jag varit borta under den svenska sommaren. Jag började smida planer på hur jag skulle komma hem tidigare och kom på att jag kunde köpa en biljett hem tidigare än bestämt, ifall jag inte trivdes!

Dagen kom och nu var jag bara några fotsteg från att stiga på Quantas airline tillsammans med min lillebror. I en hel dag skulle vi sitta uppe i luften med ingen återvändo. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag tog mig igenom den resan, vem orkar sitta på en hård fåtölj i 24h med ca. 200 andra passagerare?
Resan gick hur bra som helst (rekommenderar Quantas till alla som kan resa med det) och det fanns ju ingenting att oroa sig över! Trots den långa resan var slutmålet värt allting på jorden för där stod sedan min älskade far utanför flygdörrarna och ropade på oss av lycka. Jag var äntligen här, hos min älskade pappa -
i Melbourne, Australien.

Under en sommar därnere hann jag göra allt som man bör göra under en sådan lång vistelse. Jag hann bl a shoppa, se Melbourne, gå på stan, åka bilfärd upp i bergen, gå på zoo, promenera bland vilda djur, göra en flygresa till norra Australien (Cairns), snorkla, bada med fiskar, shoppa ännu mer, fira min födelsedag, testa nattlivet, spela golf, åka båttur och se krokodiler - ja, hann i princip med allting!

Den här resan är någonting som jag alltid kommer bära med mig, har så mycket fina minnen därifrån och jag skulle göra vad som helst för att spola tillbaka tiden. Visserligen åker jag tillbaka dit flera gånger men första upplevelsen är alltid bäst!
Australien är ett land alla människor borde besöka någon gång i sitt liv, samma sak med Amerika. Jag uppmanar er alltså att åka dit så fort ni kan, ni kommer inte ångra er!
Australien är och förblir en del av mig och mitt liv.

Kolla mitt arkiv från förra sommaren för exakta händelser och mer bilder
                
               
               
               
               
               
               
                
                



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0