Helgen i Sthlm.

Hej!
Nu har det gått några dagar sedan jag var här men det finns lite och skylla på för det. Jag åkte tillbaka till jobbet i fredags efter tre dagar hemma. I helgen har jag vistats i Stockholm med A och några till. Vi passerade 18 månader som pojk/flickvän i lördags och hade dubbeldejt med två av våra vänner.
Efter matlagningen stack jag och A ner till stan i några timmar för att senare möta upp de andra två igen för lite sällskapsspel - monopol!

Jag hade inte spelat det sedan jag var liten och gick i grundskolan och gissa om jag blev överraskad över spelets utveckling de gjort! Vad hände med de gamla och traditionella monopolspelet när man handlade gator med sedlar?
Jag: Är det där en miniräknare?
F: Nej, det är en banken. Man spelar med kort nu.

Jag trodde de skämtade med mig men sedan såg jag bank/kreditkorten på bordet och där försvann också det charmiga med spelet. Jag minns hur kul jag tyckte det var att handskas med "så mycket pengar" och få se högen växa/minska. Nu skulle vi istället få se våra pengar på en liten dosa.. Ni hör ju själv vilkt håll utvecklingen har tagit spelet.
Dock höll jag mig med i spelet väldigt länge, i tre och en halv timme spelade vi innan den första åkte ut och vi andra gav upp. Jag kom tvåa och det beror nog mest på att jag var bäst på att behålla mina pengar på kortet än att deala med motspelarna och vinna gator. Det var faktiskt riktigt kul, jag älskar sällskapsspel och efter detta ska införa det mer i min vardag! 


                     



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0