En dag på Grönan!

Hejsan!

I söndags väcktes min man och jag av att mobilen ringde. Det var hans kompis som ville bjuda med oss på brunch hos en vän till oss. Det blev några styckna som till sist åkte dit för att äta och umgås tillsammans. Brunchen var supergod och bestod bl a av fattiga riddare, omelett, grönsaker, juice och chokladnötspannkakor med banan i och sirap över! Mmmm...

Efter brunchen ville vi fortsätta spendera söndagen tillsammans och bestämde oss till slut för en 10-kampstävling inne på Gröna Lund! Jag som har hoppats på att hinna åka dit i sommar och nu fick jag äntligen min vilja igenom. Vi var åtta personer som tog oss dit för att tävla i de olika spelen och så fort vi klev in där kände jag mig som ett litet barn igen. Vem älskar inte Grönan med alla dess karuseller, godis och spelmaskiner?

10-kampen gick sisådär för mig, jag kom dock inte sist men jag hade kunnat hamnat på en bättre plats. Det viktigaste för mig var att jag hade det riktigt roligt med gänget, det blev mycket skratt och taktiksnack.
Innan vi åkte därifrån bestämde vi oss för att gå in i Spökhuset (jag förstår fortfarande inte hur jag kunde gå med på det). Jag har gått in i ett spökhus tidigare men då åkte men runt i en bana men här är det ju riktiga människor som går efter en och dyker upp lite överallt. Vi hann knappt lämna biljetten innan vi såg ett spöke stå och vänta på att vi skulle gå in i huset.
Jag lovar att jag inte överdriver nu men det var det läskigaste jag har gjort på länge, jag har aldrig skrikit så mycket högt förut!
Det värsta av allt var när den vitklädda "the ring-tjejen" jagade mig med yxa runt de andra eftersom jag var den ända som var rädd för henne! Jag trodde att jag skulle dö på riktigt för hon vägrade ge upp.
Det var första och sista gången jag besökte ett spökhus - ALDRIG MER!

Kvällen avslutades med ett restaurangbesök innan alla skildes åt. Den här helgen har varit helt underbar med fint sällskap, födelsedagsfirande, god mat, lekar och mycket skratt. Om jag känner mina vänner rätt dröjer det inte längre förrän nästa äventyr bli inplanerad och då är det min tur att vinna :) 

                                                        Resultatet från 10-kampen.
                   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0