Oh, George.

Hejsan.

Vill ni veta en rolig sak jag gjorde imorse? Åkte gratis tåg till Stockholm vilket jag förtjänar (och resten av alla drabbade under vintern 2010) efter de tågkaos jag har varit med om i vintras.
Tåget var inställt, vilket inte är så ovanligt längre och då hann jag inte köpa ut någon biljett eftersom jag kom dit sent och ersättningsbussen väntade.

Vi kom visserligen försent till skolan några minuter pga av bussresan men varför ska jag klaga när jag inte betalade en endaste krona? :)

Föreläsningen var intressant, vi fortsätte att prata mer om Dandy och Dandyismen i Frankrike under första hälften av 1800-talet.
Ett seminarie tar upp några dagar nästa vecka och det betyder att alla ska läsa ut "Madame Bovary" av Gustave Flaubert.

Med andra ord slutar min paus från tentor och hemskrivningar här eftersom jag har en bok att hinna läsa ut till nästa torsdag.. Precis när man hade vant sig vid lite ledighet. 

Nu ska jag beställa hem lite kurslitteratur och produkter. Ikväll chillar jag en sista dag innan jag återgår till plugget igen.

                                                  George Brummel, en typiskt dandy.  
                  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0