Italienskt och franskt, tack.


Jag kom precis hem från skolan, och terminens nya och tredje kurs för i år: "Modets roll i italiensk och fransk litteratur och kultur".

Det kändes både skönt och konstigt att sitta i hörsalen igen tillsammans med vännerna och de övriga i klassen efter ett julbreak på en månad.
Vi fick reda på att vi kommer ha en del att göra under Februari, jag som drömde om lite uppgiftsfria veckor framöver kan ju fortsätta drömma.

Dock verkar kursen vara riktigt instressant men också enormt stor, vi gick igenom lite idag efter introduktionen och vi har knappt tagit oss igenom 5% av den franska kulturen.

Nu ska jag fortsätta göra klart lite saker här hemma tills min man kommer på besök ikväll. Jag är sugen på att se någon film men det är omöjligt att välja en som båda gillar med den där killen. Vi har helt olika filmssmaker och det brukar oftast sluta med att en får som den vill.

Ikväll har jag bestämt att den personen ska vara jag.. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0