Back from Rome.

Hallå allihoppa!

Vi landade i Sverige under söndagsnatten, supertrötta efter flygresan eftersom man inte får en enda sovblund i de hårda flygstolarna. Jag åkte aldrig hem när vi kom fram utan spenderade en till natt med min man hemma hos honom.

VI BEFINNER OSS NU I DEPRESSION, om ni bara visste hur underbart vackert Italien var och vilket väder vi har fått uppleva i Rom.
Innan jag börjar berätta lite kort om vår wekeend måste jag bara förklara min bloggtorka härinne, hotellets wi-fi fungerade inte OCH jag hade visst glömt min kamerasladd här hemma så även om internet hade funnits, hade jag ändå inte kunna visa er live-bilder.

Italien, Italien, Italien.. Vart ska jag börja? Det var min första vistelse till stövel-landet och därför hade jag inga förväntningar förutom att hoppas få se de historiska delarna man har lärt sig från SO/Historie-timmarna i skolan.

Vi bodde jättecentralt, bara några stenkast ifrån Via del Corso (en jättestor/lång gata med alla märkesaffärer ni kan tänka er). Vi bodde så centralt att vi kunde gå till de flesta sevärdheterna vi ville besöka (Spanska trappan, Fontana di trevi, Colosseum, Vatikanen etc)

Jag berättar vår semester i korta drag för att inte tråka ut er. Rom har så mycket historia bakom sig som, enligt mig, oavsett om man är intresserad eller inte, bör se när man befinner sig där. Jag hade turen med min man som också var intresserad av att se sånt och vi åkte på en bussresa (Ciao Roma, hop on-hop off-bus) och såg ALLT av Rom.

Colosseum, Vatikanen, Fontana di trevi, Spanska trappan, Piazza del Popolo, Vittoriano, Castel S. Angello och maaassor med andra historiska byggnader/fasader hade vi turen att se.
För att inte tala om det fantastiska vårvädret med sol stekandes över oss under hela semestern - vi gick i bara t-shirt med glass i handen och solbrillor på.

Kan ni fatta depressionen från att ha upplevt sol, setat på uteserveringar, ätit mängder av glass utomhus, gått i tunna kläder till att sedan komma hit och behöva dra på sig dunjackan och kängorna IGEN?

Det är bäst och sluta inlägget här, kommer jag in på en diskussion om Sveriges vinter och väder snart kan det sluta hur långt som helst..

Här är lite bilder från semestern, mer kommer senare:

                 
                
              

              
               
              
              



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0