0-2

Vilken "La Grande Finale", det var på tv:n igår! Jag är inget jättestort fotbollsfan men tycker det är kul och se viktiga och avgörande matcher mellan topplag. Som igår.
FC Barcelona - Real Madrid spelade den första delmatchen igår och det var bokstavligt kaos på planen. Oftast när jag bestämt mig för att följa en match slutar den med 0-0 och i 90 minuter har matchen nästan varit meningslös men så var det inte igår!

Matchen var rolig och följa, båda lagen körde lite fullt spel och försökte få ut varanda på ett eller annat sätt och det var det som var så kul och följa. Man märkte verkligen hur viktig matchen var och de gjorde verkligen allt för att vinna.
Jag hejade på båda lagen igår, haha! Barcelona måste jag heja på för att inte gå emot min man som nästan är tillsammans med fotbollsspelaren Zlatan och fotbollslaget Barca, jag kan snart allt om de :) hehe!
Barca är ju ett otroligt bra lag med Messi som lagets hjälte så det går ju inte att inte heja på de.

Eftersom jag inte är så insatt i fotboll och inte vet mycket om lagens bakgrunder, har Sergio Ramos fått mig att heja på Real Madrid och det är bara för att det är han, haha! Han är så heeeet och sjävklart Ronaldo också! DÄRFÖR är mina ögon på de när de springer där på fotbollsplanen :) haha.

Matchen slutade 0-2 till Barca, jaaa vi vann! hahaha. Tyckte ni som såg matchen att rätt lag vann?

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0