12.19

Godmorgon Sverige.

A väckte mig av ren glädje (för att han inte kunde somna om) vid nio imorse men för att han inte skulle ha sällskap uppe tvingade jag mig argt att försöka somna om igen.
Det gick och här sitter jag nu nyvaken och bloggsugen.

Det snöade i Jönköping imorse, Haba rapporterade. Jag som var där förra helgen, kunde det inte ha kommit då? Självklart blev jag alldeles till mig. Jag vill ha snö här nu, jag vill kunna se det när jag tittar ut men jag vill inte uppleva kylan och allt det kalla som tillkommer.
Jag är konstig, jag vet.

Igår var jag i skolan och lyssnade till "Mode som system" som Jacob så snyggt kallar det. Det var någorlunda intressant och en och annan känd profil dök upp som exempel på hans powerpoint (Timbuktu, Victoria Beckham Coco Chanel etc) för att vi skulle förstå sammanhänget på ett bra sätt.

Efteråt mötte jag upp A på stan och spenderade resten utav gårddagen/dagen där och här. Äntligen såg jag "Snabba Cash" (bättre sent än aldrig) som jag gav betyget OK.
Boken är ju så otroligt bra, varendra sida är i princip intressant och sen när jag fått min egna uppfattning med bilder på karaktärerna och handlingen och såg filmen blev det en ren besvikelse.

De tar inte med mycket alls från boken och jag kan förstå att allt kanske inte får plats men slutet är en viktig del för mig i filmer, det är ju den biten man mest kommer ihåg och den var inte ens densamma som i boken. Någorlunda likt men mycket smådetaljer som jag saknade där. Läs boken så kommer ni förstå vad jag menar.

Nu ska jag försöka väcka A för att sedan göra frukost. Idag njuter jag av varje minut som går för från och med imorgon är det plugg som står på schemat fram tills den 26:e. Jag kommer med andra ord låsa in mig hemma och inte ha något liv tills tentan är över :(

Vi hörs sen ♥


                 Gårdagen påklädda men kalla klädsel
                
                


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0