Bara ord, inga bilder.

Hej!

Jag kan ha varit med om den mest händelserika, underbaraste och sjuka helg någonsin tillsammans med gammalt och nytt folk i Jönköping.
Jag kan ju börja med och säga att, Amie, klantarslet själv, glömde kvar kameran och därför har jag inga bilder att visa från helgen. 

I fredagskväll kom vi fram till Haddis och Samuel på natten helt döda från resan och självklart förde jag med mig otur på vägen med att ha världens dimmoln framför mig så jag inte såg någonting och därför tog det mig en oändlig tid att komma fram.

Igår när vi vaknade upp utvilade men fortfarande trötta, gick vi ut och käkade inne på A6 och inhandlade alkoholen som skulle förgylla vår kväll.
Efter några timmar hemma med förberedelser och städning gjorde vi oss redo att börja kvällen med de resterande folket som kom med bilar under kvällen.
Folket var från alla möjliga håll, Stockholm, Jönköping, Eskilstuna, Växsjö, Linköping, Laxå och så vidare men alla gick ihop och ett tag kändes det som om alla känt varandra i flera år.

Förfesten var höjdpunkten under kvällen, alla var samlade, glada, alkoliserade(?) och undrade (i alla fall jag) hur kvällen skulle sluta.
Haddis och Samuel bor mitt i stan och då menar jag mitt i med nära till allting så när vi skulle gå till Sliver, gick vi runt två hörn (ca 3min) och så stod vi längst bak i kön in till klubben.

Vad som hände efter detta är fortfarande halvt okänt på vissa håll och kanter men det vi vet hände är brutalt sjukt och så in i helvete oförståeligt att jag helt har tappat förtroendet för ordningsvakter och poliser nu.
Jag förstår verkligen inte hur man kan behandla människor på det sättet som de gör, det är äckligt och se vilken makt ordningsvakterna tror att de har!

Ni är inte dumma nu och fattar att någonting gick snett därinne men det låter värre än vad det är för att jag inte berättar historien helt. "Vi" är inte så skyldiga till detta som man kanske tror.

Med detta sagt (och då har jag egentligen kläckt ur mig något) kan ni säkert ana hur dagen såg ut för oss. Ingen sömn, trötta, chockade och bakfulla samlades vi efter tolv och käkade ute/pratade igenom kvällen och försökte förstå vad som hade hänt.

Efteråt åkte vi hem och städade/packade ihop alla väskor och sedan åkte alla grupper hem till respektive städer. Jag är grymt trött efter hemresan att jag skulle kunna somna när som helst men jag har så mycket plugg att ta hand om som jag har undvikit att det är dags nu och sätta sig ner med de.

Tur att jag inte har skola imorgon. Tur.





Kommentarer
haddis

tack för en grym kväll gumman.

2010-10-10 @ 23:32:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0