Barthes, Barthes, Barthes.

God morgon.

Jag sov som en stock inatt efter att jag handskades med Roland Barthes, Camera Lucida som ingår i kurslitteraturen och som vi ska ha läst klart tills imorgon.
Den och en kompendietext tog upp all min tid igår och därför kom jag inte in här mot kvällen.
 
Idag har jag fortfarande lite plugg kvar att göra innan jag kan gå ut och leka, bl a med denna Roland igen. Hans bok är en pina att läsa eftersom han utnyttjar punkter alldeles för sällan. Meningar kan vara fem-sex rader långa inklämda med ( ), allt för att få in mer text.

Vi har till uppgift tills imorgon att hitta en modebild som tilltalar en. Ett foto/bild som fänglsar mig av olika skäl, som framkallar starka reaktioner.

Nog har jag sett miljontals foton/bilder i mitt liv men inte många som tilltalar mig. Inga modebilder i alla fall. Om ni har tips på bra modebilder från internet så får ni gärna länka de till mig, känner att detta kan bli en svår uppgift att hitta. 

Barthes och en frukost väntar, vi hörs lite senare ♦

                

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0