Give and you get something back.

Tidigare idag höll jag och mamma oss uppe på vinden och röjde. Det närmar sig jul och advent snart och alla juldekorationer ska upp så vi passade på att storstäda däruppe för hitta allt 'juligt' och för att fylla tre områden: Spara, slänga, sälja.

Det tog timmar tills vi blev klara men resultatet blev strålande! "Vi skulle kunna hyra ut vinden till en inneboende", säger mamma när hon får syn på det enorma utrymmet.
Vi lyckades fylla sju stora svarta säckar med kläder för att ge bort till de behövande. Det kändes bra att göra en god gärning, bland något av det bästa jag har gjort den senaste tiden.

Jag och min man drog snacket för varandra tidigare idag att vi båda vill sluta äta onyttigt. Nu får det räcka, speciellt om jag ska få i mig all onyttigt man äter under juletid. Pepparkakor, risgrynsgröt, tomteskum, julmust, julmat etc. Det måste jag bara äta, det som är så gott.

Man kan säga att det samtalet med honom var som bortglömd efter att vi varit och lämnat kläderna och hittade oss själva plocka godis och inhandla läsk.. Fast, var vi inte värda det ändå? En så god gärning som vi gjorde :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0