Ave Maria.

Vilken mysig lördag jag har varit med om. Det började med en shoppingrunda med mamma för att inhandla ett par nya vinterskor eftersom jag avbeställde de andra. Det var fullt med folk inne på Tuna Park, kunde knappt röra mig mellan butikerna!
Efteråt åkte vi in till stan där mamma hade lite ärenden att utföra men innan det gick vi in till Julmarknaden och såg oss runt. Åh, det var så mysigt och gå in i alla stugorna, provsmaka på allt gott som såldes där och stå framför elden lite.

Jag älskar vintern, minst lika mycket som jag gör med sommaren och det är ju den här tiden innan julafton som är mest spännande och rolig. Det förbaskade iskalla vädret kanske skulle ta och tagga ner lite, istiden kan mycket väl vänta runt hörnet.
I år känns det också som att man kommer sluta ge upp med att klä sig snyggt utomhus och istället prioritera varma och tjocka kläder.

Jag älskar skorna jag köpte nyss, de är sjukt varma med grov skosula så att risken för halka minskar - precis vad jag behöver. Jag har slagit vad med mig själv att jag inte ska ramla (inte ens halka lite) någonting i år. Hittills har det gått bra men vi får se om jag klarar hela vintern ut :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0