Dwayne Carter Jr.

Förlåt om jag tråkar ut er med information om mina kära idoler (Lil Wayne & Salam Al Fakir) men jag måste. Jag vill att de ska finnas med i min blogg precis som alla andra passioner jag skriver om. Jag tror samtidigt inte att jag är den enda i världen som har de som favoritartister (även om de ligger på två helt olika håll inom musikbranschen).

Lil Wayne åkte aldrig in i fängelset den 2/3, det datumet de hade skjutit upp det till. Det inträffade en mystisk domstolsbrand i New York för några dagar sedan och domen var tvungen att skjutas upp en dag och sedan ytterligare en dag.
Igår befann sig Lil Wayne vid New York state supreme court och förklarade sig skyldig till brottet och kunde därefter börja avtjäna sitt straff i Rikers Island. Det finns fortfarande människor som tror att vapnet inte tillhörde honom själv utan att han bara tog på sig skulden för det.

Nu sitter han i alla fall inne för det han gjorde sig skyldig till och om han följer reglerna på fängelset rätt kan han vara ute redan om 8 månader. Enligt MTV kommer han slippa vistas med fängelsets våldsammaste klienter. För sin egen skull kommer han att vara på en specialavdelning och när han är bland de andra fångarna kommer han en övervakare vid sin sida.

Även om han inte kan vara med och fira sitt nya skivutsläpp kring Rebirth (som släpptes för en månad sen) har han spelat in tillräckligt många videos för att han fortfarande ska vara aktuell under tiden han sitter inne. 

       
                                                       BLESS YOU WEEZY F BABY

                                                    Dagens låt: Lil Wayne - Paradise


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback