I'm sorry.

Forlat, forlat, forlat mig sa mycket. Jag lovade er att jag skulle dra hela veckan i Cairns for er, det gjorde jag ocksa men jag hann bara publicera tre dagar innan kameran dog och jag upptackte att vi glomde kontakten pa hotellet.
Jag har annu inte lyckats kopa en ny eftersom jag inte har varit har omkring sedan dess men imorgon lovar jag att springa ivag och kopa en sa att jag kan fortsatta visa er bilder och publicera resten utav dagarna (som for tillfallet ligger i utkastet) at er.

Hur var midsommar i Sverige? Bra, dalig, kall, varm? Beratta!
I ar var det forsta aret som jag inte firade det. Det ar ingen hogtid har och det kandes lite konstigt att jag inte var med min slakt som jag har hemma eller med mina vanner och ata god mat tillsammans med bra musik och dricka.

Min "midsommar" spenderade jag en timme ifran dar pappa bor (fortfarande i Melbourne) pa en begravning. Nar vi var pa semester i Cairns dog en slakting till Kate sa igar var vi alla bjudna till begravningen. Detta var ingenting som jag hade planerat gora under min tid har men nu fick jag vara med pa ett.
Det gick precis till som det gor i Sverige sa det var ingen storre skillnad.

Efterat akte vi och nagra andra vuxna och barn hem till Kates foraldrar for att spendera kvallen/natten dar. Vi var cirka 12 personer som skulle sova over och det var jattetrevligt att umgas med alla. De ar sa snalla och glada over att ha Sam och mig i sin slakt.

Igar tittade jag pa footy for forsta gangen med alla mannen. Det ar deras version utav fotboll och tro mig, det ar helt annorlunda fran den fotboll vi tanker pa.
Killarna knuffas, slas, hoppar pa varandra i chans om att fa bollen. Riktig action :)

Efter matchen gick de flesta och lade sig, likasa jag. Pa morgonen sedan vacktes jag utav min lilla kusin (som sov i sangen bredvid mig) staendes vid mina fotter sagandes:
Finn was the one that was gonna tell everyone to get up, so I think we have to do that.
"Oh, okey. I'm coming",
svarar jag och tittat snabbt pa klockan for jag trodde jag hade sovit bort hela morgonen.

Av min forvaning och chokhet marker jag att den bara ar 06.00 pa morgonen! Skamtar de med mig? Det fanns inte mycket att gora an att ga upp och latsas vara pigg men nar jag val kommit ut till de andra ar inte alla alls vakna.
Eller jo, alla forutom Sam och pappa som sov tva timmar extra an oss andra.

Dagen fortsatte med att jag och Sam tillsammans med tva andra tjejer akte till ett jattestort kopcenter som heter Chadstone. Det ar en av de storsta kopcentrumena i hela Australien och jag haller verkligen med de. De hade verkligen allting dar! Fran dyra affarer som Gucci, LV, Miu Miu, Tiffany & Co, Calvin Klein till de lite billigare som Supre, Diva, K-mart etc.
Vi var dar i timmar och anda hann vi inte se allting!

Nar vi blev trotta akte vi tillbaka hem till morforaldrarna dar alla fortfarande var kvar och at middag tillsammans innan vi sedan korde hem hit.
Jag lagger upp bilder fran dagens kop imorgon for nu ska jag ata lite snacks och se pa tv.

Ha en underbar kvall allihoppa! Vi hors imorgon!
Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0