Healesville.

Vi kom hem for cirka tva timmar sedan fran ett stalle som heter Healesville. Det ligger har i Melbourne men det tar ungefar en timme dit med bil och da har man kommit ut pa landet bland vingardarna.
Vi akte dit idag for att ga runt och se lite djur. Melbourne zoo ligger bara nagra minuter ifran oss men innan vi besoker det som har annu storre/farligare djur ville vi se lite mer typiskt Australienska djur som man annars inte ser hemma.

Det regnade pa hela ditvagen och nar vi nastan var framme funderade vi pa om vi inte skulle vanda och aka tillbaka en annan dag eftersom man gar runt utomhus och ser pa djuren. Som tur var, slutade det regna nar vi korde in pa parkeringen sa vi fortsatte dagen som planerat.

Jag har antligen sett koalor nu som jag har langtat efter att fa se!

Har ar lite bilder fran dagen: 

                               
                             
                             
                               
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             

Vi gick pa en show dar de matade stora faglar och lat de flyga over publiken. Jag trodde jag skulle do nar en utav varldens storsta fagel kom flygandes mot mig. Man hann inte ta sa bra bilder eftersom de flog sa fort men har ar nagra utav bilderna som blev helt okej: 

                            
                            
                                                                             Pa vag mot mitt hall!
                            







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0