210610 / CAPE TRIBULATION

Vi forsov oss idag igen. Alla forutom jag men jag orkade inte kliva ur sangen den tiden vi hade bestamt utan lag kvar och spelade spel tills de andra vaknade :).
Vid lunchtiden tog vi hyrbilen och korde mot Cape Tribulation som ar ett stalle som har det mesta. Regnskogar, rundturer bland parker, exotiska djur, strander, picknikomraden etc.

Bilresan dit var lang, det tog uppemot tva timmar att komma dit. Nar vi kom fram och fick en karta over allting markte vi att det fanns massor att se. Vi skulle aldrig hinna gora allt som fanns dar pa bara en dag sa vi pekade ut nagra stallen och resten av det vi ville gora skulle vi komma tillbaka till imorgon.

Jag borjar kanna mer och mer att jag ar pa en helt annan plats. Alla dessa skogar, strander, stadsomraden och sevardigheter liknar ingenting hemma i Sverige. Jag menar hur ofta kommer man till en strand i Sverige dar det finns en skylt innan man kliver ut i vattnet att du inte far hoppa, dyka, simma i vattnet pga att det finns krokodiler?

Vi sag massor av vackra stallen under var vistelse dar och det var sa kul och fa utforska olika platser har i Australien. Man vill ju se sa mycket som mojligt nu nar jag har fatt chansen att komma hit.

Nu ar jag proppmatt efter kvallsmaten, Portugal - Korea-matchen gar pa tv det vill saga att min snygging Ronaldo spelar! Sjalvklart rodde jag at mig den narmaste platsen vid tvn, allt for att se sa mycket utav honom som mojligt. Jag ar inte sa insatt i fotboll men nar jag val tittar sa foljer varenda detalj.
Idag var det dock inte en san dag. Jag vet inte varfor men jag orkade inte folja matchen, trots CR i rutan.
De ar fortfarande kvar i matchen sa jag har en annan gang pa mig att se honom :)

                            
                           
                                      
                                      
                                      
                       
                       
                       
                                     
                          
                        

                                                                      



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0