160610 / CAIRNS!

Idag steg vi upp tidigt, runt 07-tiden for att hinna fixa oss, ata frukost och sedan packa ner de sista i resvaskorna innan taxin skulle hamta oss klockan 08.00. Idag skulle vi flyga till Cairns, ett stalle i norra Australien dar det ar sommar aret runt. Som jag har namnt tidigare ar det lite kallare i Melbourne just nu eftersom de har sin "vinter" har och darfor akte vi ivag for att vara i solen och bada i en vecka.

Precis nar jag samlat mig fran den gigantiska flygresan hit, skulle vi fa flyga igen fast den har gangen tog det bara 3 timmar med mellanladning i Brisbane.
Nar vi kom fram, kandes det som om vi hade akt till ett annat land. Det var sa varmt, soligt och det var plamtrad, kokospalmer overallt. Riktig solsemester!

Vi bor pa ett stalle som heter Coral Sands Resort och jag kan inte tanka mig ett finare och battre stalle. Jag blev alldeles till mig nar jag sag vart/hur vi skulle bo. Vi bor i en lagenhet men tva sovrum da varsitt rum har egen toalett/dusch, terass, poolen precis utanfor och egen nyckel till stranden som ligger 1 minut fran oss.

Eftersom alla var lite seg fran flygningen bestamde vi oss for att bara ta det lugnt idag och vara hemma i huset, ga och handla hem mat och se oss omkring omradet. Sam, Jordan och Kate tog ett forsta dopp i poolen medan jag och pappa vantade med det tills det blir annu varmare i vattnet.

Imorgon har jag lovat pappa att folja med honom och springa pa morgonen (som min pappa alltid gor, aret runt, innan frukosten) sa jag gick och lade mig skapligt for att orka med det. 

                           
                          
                                                   Langst ner till hoger, dar det lyser. Dar bor vi!
                          
                          
                                        
                                        



Kommentarer
Haba

Herregud, vilken söt lillebror! :D

2010-06-30 @ 00:48:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0