Bulldogs VS Fremantle

Det var riktigt jobbigt och ga upp imorse efter att ha kommit hem sent igar och inte sovit bra. Jag sov anda in till sista minuterna innan det verkligen var dags att ga. Idag hade vi bestamt oss for att titta pa en footymatch live!
Jag har namnt om den sporten for er tidigare om att den bara finns har i Australien och reglerna kring sporten ar mycket friare och annat an den fotboll man vanligtvis brukar se pa tv.
Sporten ar riktigt stor har i landet, man maste se en livematch nagon gang i sitt liv.

Det spelar ingen roll om du ar insatt i sporten eller inte, du maste anda folja nagot lag. Alla har fragar vilka man haller pa sa jag och Sam har hittat varsitt lag nu fast idag var det inte nagon utav de som spelade. Idag spelade Bulldogs mot

Redan nar vi gick mot taget idag sag vi folk kommer med alla mojliga utstyrslar med sitt lags namn pa och nar vi narmade oss footy-stadium kryllade det av manniskor. Det var hur mycket folk som helst pa laktarna nar vi kom in, 26 727 styckna for att vara exakt.

Jag alskade det. Det var mycket roligare och se det live och veta att man var dar och sag spelarna sjalv an att se de pa tv som jag annars gjort innan. Det blir mer akta sa.
Varat lag (Bulldogs) vann som vi hejade pa.

Pa hemvagen borjade vi redan planera in nasta footymatch som vi vill ga och se. Om vi hinner med det ar det Carlton och Jeelong vi ska se pa.

                                      
                                       
                                      
                       
                      
                      
                      



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0