St. Kilda

I eftermiddags idag gjorde vi en tur mot andra sidan stan for att se oss omkring i ett omrade som heter St. Kilda. Det ar ett stalle med strand, hamn, batar, utserveringar, karuseller och massor med gator fulla av butiker, fikastallen och restauranger.

Idag var det inte varldens basta badvader har sa vi planerade inte ens in ett dopp i havet. For tillfallet ar inte badsasongen har i Melbourne sa aktuell eftersom det fortfarande ar vinter i tva manader till. Nar vi kom fram dit och jag fick se stallet som vanligtvis ar fullpackat med manniskor om somrarna, onskade jag att vi fick uppleva det.

Stranden var hur fin som helst med alla batarna uppradade langs bryggan och alla fina byggnader och palmer vi passerade hela tiden. "Dar vill jag spendera min nasta australienska sommar."

Vi spenderade nagra timmar darborta med att se oss omkring och ga langs gatorna och at aven middag inne pa Nandos som ar ett jattegott portugisiskt matstalle. 


                         
                         
                         
                         
                         
                          
St. Kilda ar kant for sina bakelsercafeer, de har hur manga som helst langs gatorna. Peka pa en och den blir din!
                          
                         
                         
                         
                                  Jag kopte en Baci torte med mig hem som var riktigt god!
                          



Kommentarer
Linda

Åh vad många fantastiska bakverk! Varför finns inte sånt där överflöd i Sverige?? Iofs skulle jag nog bli ruinerad och jättefet om det gjorde det ;P

2010-07-17 @ 17:21:32
URL: http://linduz.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0