The coldest winter.

Igår var jag med om världens kallaste halvtimme. Vid 22-tiden skulle jag skjutsa min bror och hans kompis till ett ställe. Jag ville verkligen inte det för det var iskallt ute och massor med snö men mamma insisterade på att jag skulle det.
"Det är ju din bror, Amie"

Så jag gick ut för att hämta bilen. Det gick inte att gå någonstans för all ny snö som hade kommit under kvällen. Jag, bokstavligen, krigade för att ta mig fram på vägarna och när jag väl kom fram hade jag snö upp till knäna. Bilen var heeelt igensnöad och när jag skulle köra ut den och sedan åka iväg, kom jag ingenstans.
Jag satt fast. Den var isfläckar överallt under snön. Där stod jag. Mitt på vägen och kunde inte röra mig.
Jag fick panik och försökte med allting med ingenting fungerade.

Jag vet inte hur jag lyckades men efter en halvtimme, rörde bilen på sig och jag kunde parkera den igen. Det luktade bränt om bilen efter hur mycket jag hade gasat. Not good.
Jag har nog aldrig frusit så mycket som jag gjorde igår, hela kroppen var helt iskall.

Jag ska inte gå de här dagarna om jag inte måste. Nu väntar en arbetsdag på jobbet.
Pussis



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0