The Carter.

För några dagar sedan tittade jag på Lil Wayne's dokumentärfilm. Filmen handlar om honom och hans liv där man får följa med på några spelningar, se hur han arbetar och kommer på sina texter/musiken och vart han brukar hålla till.
Filmen var riktigt bra, älskade varje minut utav den. Den var så äkta på det sättet att man verkligen fick lära känna honom. Han gjorde precis vad han ville i filmen, sa det han ville och därför drogs man till det.
Hans dotter är med i filmen och pratar om sin pappa och deras relation. Hon är så sööt, jag dog när jag såg henne. Det som rörde mig mest var när killen som intervjuade henne frågade:
"What's the best present he ever give you? For him being here. That's the best present.
Vill man inte gråta? Sötaste tjejen någonsin!

Lil Wayne har varit i musikbranschen sedan han var 11-12 år. Han har alltid varit mer eller mindre känd med det är inte förrän nu, de senaste åren som han har blivit riktigt stor och folk verkligne lyssnar på hans musik. Hans skiva, The Carter ||| såldes i 1 miljon exemplar första veckan. Platina. Sicked!
Han har blivit, som han kallar sig: Best rapper alive.
Michael Jackson kommer alltid var kungen av de alla. Kungen av Pop. Kungen av musik överhuvudtaget men Lil Wayne är riiiktigt känd och skulle kunna bli en egen ikon. Jag tycker att alla bör veta någonting om honom, vem han är, vad han gör etc. 


                       
                                                                        MIN SNYGGA MAN!

                                  
                                                                         WEEZY F BABY

                        
                                                           REGINAE CARTER & LIL WAYNE


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0