"Hunger"

Hej!

Jag är hemma i värmen nu efter den dagliga promenaden som alltid är lika kall, mörk och tråkig. Jag lade nyss märke till att jag glömde publicera ett morgoninlägg innan jag stack till Stockholm tidigare men ni fick i alla fall ett tidsinställt inlägg..

Skoldagen är över för den här veckan och jag kan vakna när jag vill imorgon, är grymt trött efter att ha gått upp mitt i natten för att hinna med tåg och jobb.

Filmen "Hunger" från 1983, som vi såg med klassen idag var en vampyrskräckfilm, rätt obehaglig om jag ska vara ärlig. Handlingen var bra och det var spännande att följa med men man förväntade inte sig att de saker som hände skulle hända.. Rätt skum ibland.

"Monstrous fashion/Fashioning monster"-föreläsningen handlade inte så mycket om mode i sig. Vi brukar vanligtvis diskuttera filmkostymen i filmerna men nu låg fokuset mer på vampyrer och monster. "Dracula, Twilight, Blacula och Vampire diares", var några filmer vi pratade om. 

Nu väntar maten i köket, tacos blir det. Vi hörs sen!

                     




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0