Vad händer med Sverige?

´Hej!

Jag blev precis lämnad ensam här hemma av A som åkte tillbaka till storstaden för jobb. Igår lyssnade vi till de senaste nyheterna om självmordsbombaren från i helgen. Jag kan fortfarande inte förstå vad det är som har hänt i vårat land.
En man går och spränger sig själv mitt i centrala Stockholm för att ge tillbaka på "vi" som har dödat hans familj, släkt och vänner i Afghanistan.
Helt sinnessjukt och läskigt.
Jag trodde aldrig att sånt skulle hända i Sverige, så neutrala som vi har varit gällande krig och våld i alla år. Jag känner mig inte säker någonstans i landet nu.

Dessutom skickade han ett mail 10 minuter innan explosionen till SÄPO och Polisen. Lyssna på klippet här. Hela händelsen blir bara mer och mer läskig när man har hört honom prata.

Jag skulle vilja skriva ett längre inlägg om detta men jag måste iväg, börjar mitt nya jobb strax :) Vi hörs lite senare! ♥
Kommenterar gärna om vad ni tycker om attentatet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0