Jag lever!

Hej!

Jag har inte haft tillgang till bloggen sen i torsdagskvall, datorn fick nagot virus i sig sa vi lat den sta tills Richie kom och lagade den igar. Sa nu ar jag tillbaka.

I fredags packade vi varsin vaska for att aka till Kates foraldrar dar vi skulle stanna over natten. Det ligger lite utanfor Melbourne, en stad med jattefin strand och dyra strandhus. Kvallen blev lugn, vi at middag, drack och tittade pa footymatchen.

I lordags gick vi upp tidigt och gjorde oss klara for att aka till Philip Island, for att se annu mer djur. Det var pingvinerna vi akte dit for men vi passade pa att se fler koalor och lite andra djur/stallen nar vi anda var dar.
Pingvinerna ar de mest sotaste djur jag nagonsin har sett. Nar vi (och cirka 100 manniskor till) satt dar pa stranden och vantade pa att de skulle komma in fran havet mot kvallen, sag man hur en efter en simmade in mot stranden och sedan gick de alla tillsammans in mot sina "hus".

Oooh, sa sota de var! Tyvarr fick man inte fota eller filma de pga kamerablixten som de ar kansliga for. Jag onskar jag kunde visa er hur det sag ut darborta.

Vi kom hem sent den kvallen, bilresan var lang sa vi alla dackade ganska snart nar vi hade kommit in. 



                       
                                       
                          
                          
                         
                         
                         




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0