Aquarium

Go'kvall folket!

Vi gick precis in fran brasan ute pa bakgarden efter att ha setat dar nagra timmar tillsammans med bra sallskap. Tidigare idag var vi ivag till Aquarium som jag namnde att vi skulle till. Det var sista gangen for denna resa som vi akte och tittade pa djur.

Anda sedan jag kom hit och akte forbi dar forsta gangen har jag velat besokta det stallet, alskar och titta pa konstiga och stora djur som man bara hittar i deras "hemlander" och det fick gora det.

Alla djur darinne var vattendjur (om ingen fortstatt det an fran namnet) och vi sag bland annat hajar, pingviner, alar, skoldpaddor, sjohastar, fiskar i olika sorter och storlekar etc. Det finns tydligen en fiskart harifran som ar blind och ar albino. Den hade verkligen inga ogon och det sag riktigt laskigt ut!
En annan fiskart var genomskinlig sa man sag igenom fisken, hela skelettet och allt. Eller som de kallar det: "mirror" som gor att de andra fiskarna inte ser de.

Det var sa kul och se allting med egna ogon och pa sa nara hall. Vissa inhagnader hade man djuren under sig och tittade pa de uppefran.
Innan vi akte hemat at vi middag darinne, fish and chips blev det. Jag tankte inte pa det da men jag gick alltsa och tittade pa fiskar en hel dag och sen satte jag mig ner och at nagra. Vilket satt och locka folk!

Gasterna gick hem for nagra minuter sedan, vi ska ata lite nu och sedan ta det lugnt tillsammans innan alla ska sova. Imorgon kan jag sova ut hur lange jag vill igen vilket jag verkligen kommer gora.

Hoppas att ni har haft en bra dag idag. / A

                        
                        
                        
                         
                                       
                          
                         
                         
                          
                         
                                       
                          
                         
                         
                         
                         






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0