We ARE leaving now.

"Nu har jag bokat biljetterna." Det fick jag i ett sms ikväll av mamma när jag var på jobbet. Biljetten härifrån till London hade vi inte bokat eftersom vi inte hittade några bra tider som matchade in biljetten därifrån till Australien.
Dessutom har ju ett hinder uppstått nu med denna isländska vulkan som vräkt ur sig aska/rök och nått England. Jag blev helt skräckslagen när jag läste om det.
Vad gör man nu?
Kommer vi inte komma till England på ett tag?
Kommer inte vi åka till Australien nu?

Mamma kom med en idé om att det finns båt dit som man säkerligen kommer kunna ta sig med. Det räcker alltså inte med vår redan långa resa på 22 timmar utan vi kanske måste ta båten som ett till hjälpmedel för att komma till pappa.

Nu slipper jag båtturen eftersom mamma och hennes kompis hittade flygbiljetter som gick att boka. Men det finns en liten twist kring resan, (självklart, det är ju mig vi pratar om). Vi måste åka dit dagen innan och sova på flygplatsen. Vi skulle kunna sova hos vår farbror som bor där men mamma tycker det blir så krångligt om vi ska ta oss dit, sen sova någon timme, sen åka tidigare och hitta vårat plan.
Detta gäller även på vägen hem när vi ska hem till Sverige. London-Sverige-planet går inte förrän på eftermiddagen (vi landar 05.25)

What can I say? This trip is full of surpises.

Jag får bara tänka att efter så lång tid som jag har gått och längtat efter Pappa så är jag snart där. Bara ett byte av plan till honom. Bara några minuter tills jag få se honom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback