HP!

Hallå därute!

Hela min lördag har gått åt till att skriva, kalkulera och tänka inför och under Högskoleprovet. Jag sov hos Alex igår för att vi skulle plugga tillsammans de sista timmarna vi hade innan provstarten imorse kl 08.30. Jag vet inte om vi pluggade så mycket som vi egentligen borde men lite fick vi ändå gjort under allt snack om andra saker och godisätandet.

Vi somnade föör sent inatt och det fick vi äta upp idag när vi tvingades vakna tidigt för att hinna med allting. Vi var helt döda när vi promenerade till skolan i den iskalla blåsten. Jag kände mig som en zombie när jag traskade ute på en lördag klockan 08.00. Det kändes ändå rätt bra att det inte bara var vi två som skulle passa en tidig tid till något. Närmare 66 998 st till. (Vi var 67 000 st som skrev provet)

Provet var lika långt som en vanlig arbestsdag och det tog på krafterna även om jag inte utsatte min kropp för fysiska aktiviteter. Jag gäspade mig igenom det två första delproven samtidigt som jag försökte konsentrera mig.
Jag vågar inte säga hur jag kände att det gick för alltid när jag gör det så slutar det tvärtom. Allt jag kan säga är att det kändes bra samtidigt som jag var osäker på vissa saker.
 
Nu känns det så skönt att det är över och slippa oroa sig över detta för ett litet tag. Nu lägger jag hjärnan på viloläge en stund och går och sysselsätter mig med annat.



             Tränar ni också såhär inför prov? Lägger böckerna under snacksen?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback