+

Hello!

Jag klev in i hemmet för drygt en timme sedan. Har jobbat på H&M igår och idag och är helt slut nu på grund av de tunga stålskorna man tvingas bära därinne. Det är utav säkerthetsskäl ifall man skulle bli påkörd av en truck i gångarna. Jag förstår regeln helt och hållet men när man kliver runt där känns det som om man har 5kg extra tygnder på vardera fot. 

Jag har varit helt seg de två senaste dagarna efter jobbet, har inte gjort något speciellt förutom att ha hållt mig till vänner och pluggat en del inför provet på lördag! Jag börja lära mig ett och ett annat ord nu :) 

Precis när vi (jag och mamma) hade kommit hem, började hon titta igenom posten som hade kommit. "Undrar när man får skattesdedeln tillbaka" Jag visste inte ens att den skulle komma nu vid den här perioden.
Jag och mamma satte oss vid datorn tillsammans för att titta på lite saker när vi hör hur det ramlar ner post i brevlådan. Ingen av oss reagerade särskilt mycket på det utan fortsatte med datorn.
Till slut gick mamma till dörren och säger sedan: Amie, nu kom de!
Vi tittade heelt stelt på varandra för vi vet ju vad som väntar. Antingen får man tillbaka eller så måste man betala tillbaka.

Förra året så fick jag tillbaka 4000:- så det ville jag helst toppa i år. Jag öppnade min först och där stod det att jag skulle få tillbaka ca 1800:- YEEEES! PLUS I ÅR IGEN!
Jag blev skiiitglad och tjatade på mamma att hon skulle öppna sin. Hon ville inte. Hon ville inte se det framför sig hur det skulle sluta så jag öppnade den åt henne och tittade först.
SOM jag blev chockad! Jag kunde inte dölja min glädje!

Hon fick mer än mig. Mycket mer än mig. Mina pengar blev som mynt framför hennes summa men inte ska jag göra sura miner för det. Jag kommer använda mina pengar som extrapengar nere i Australien, hur bra är inte det.

Nu måste jag iväg och fixa lite saker men jag ska försöka skriva mer senare ikväll eller imorgon. 
Kram på er alla.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback