I'm Back!

Oj oj.. Vart ska jag börja? Som ni märker har jag inte antecknat något på ett tag. Resan vi gjorde tog alldeles för mycket tid att det inte fanns något över till att uppdatera er. Det kanske låter oproffsigt och ansvarslöst men jag var bara tvungen att skita i det för ett tag.

Igår åkte vi hem. Haba med buss och jag och Shillan med bilen. Vad vi har varit med om, jag vet ärligt talat inte vart jag ska börja.

Allting började i torsdags för mig då jag tog bussen mot Karlstad. Jag blev upplockad av Shillan och Sandra och vi for direkt mot stan för lite sprithandling, shopping och en måltid tillsammans. Efter det fortsatte kvällen hemma hos Sandra och senare en förfest hos Amir, Sandras "klass-kompis" (man säger inte klass när man går i högskolan) och sedan utgång på Ankan. Utestället var helt okej, den får en 3:a av mig. Folket där var riktigt skumma men på ett roligt sätt..

Dag 2 var Mahabads ankomstdag. För att fördriva tiden for jag, Shillan, Amir och Sandra mot stan och fortsatte minskningen på våra konton pga all shopping vi bara var tvungna att inhandla. Idag hade vi även planerat att fira Sandra eftersom vi inte var där på hennes födelsedag.
Hela kvällen tillbringade vi hemma hos Sandra med presentöppningar och klädprovningar som vi införskaffat oss under dagen. Amir, Phoungh och Jonis kom sedan över för lite sällskap och kortspel. Utgång stod också på schemat, jag körde en vit kväll och var chaffis. Vi åkte till ett ställe som hette Arena. Det var inte direkt det bästa stället, folket där vara bara alltför skumma. Besöket varade i 40min när vi istället beslutade oss för att dra hem till Phoungh på efterfest.

På lördagen var det korridorsfest i Sandras hus. Jag hade aldrig varit på en sådan tidigare så mina förväntningar var skyhöga, likaså hos de andra om jag känner de rätt. Under dagen hängde vi på stan (IGEN!?) där vi åter handlade och sedan tog en lång fika ute på Espresso House's uteservering under solen. Sprithandling hann vi med också.
Korridorsfesten drog igång runt 21-snåret. Det bästa med en korridorsfest är att man kan springa in på sitt rum och fräscha till sig när man känner att allting börjat försvinna. Om du vill byta skor eller kanske till och med hela utstyrsel är det bara att gå hem. Du kan också gå och sova när du vill utan att tänka på hur du ska ta dig hemåt..

Festen var okej, folket var blandat eftersom vem som helst fick komma, inte bara de som bodde där. Vi festade till 00-tiden sedan drog vi ytterligare en "efterfest" hemma hos Amir med fyllekäk som han hade lagat tidigare :) Den killen kan laga mat.

Söndagen var en nedstämd dag då det innebar tidigt morgon, packning, städning, "sista måltiden" tillsammans för att sedan sätta sig i bilen och åka hemåt. Alla var så ledsna. Nu skulle vi återigen splittras och inte vet vi när vi fyra ses i samma rum igen.
När jag väl var hemma, kändes det konstigt att sitta i mitt rum ensam. Jag hade under fyra dagar tillbringat 26kvm tillsammans med tre andra och nu ska jag sova helt ensam i en säng? Trodde jag.
Det blev en impulsträff med A som tog sig hit vid 23-tiden. Gud vad jag har saknat den killen.

Idag var jag tillbaka på jobbet igen. Sanna, den nya tjejen på jobbet, berättade att hon tagit min tisdag och onsdag, vilket betyder att jag är ledig lite extra i veckan.

Nej, nu väntar avsnitt 2 av Seinfield. PUSS



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0