Sleepwalker.

Go'kväll Sverige.

Jag är nyss hemkommen från en kaos-dag på jobbet. Kaos kanske var lite överdrivet att beskriva stämingen men nog var det mycket att göra. För mycket. Ett tag funderade jag på att låsa dörren och inte låta nya kunder komma in bara för att det var så mycket. I för sig är detta alltid något man känner efter ett fredags-pass så varför låter jag så förvånad?

Det kan kanske vara för att jag inte hade orken till all stress, spring, och beställningslappar idag men det är ju inget som jag får bestämma utan jag biter ihop ändå :) 

Nu när jag sitter här framför datorn känner jag med helt benlös. Jag har liksom ingen ork alls att hålla ryggen sträckt eller för den delen röra så mycket på fingertopparna som jag måste göra nu. Det känns som om jag har somnat.
Imorgon är jag ledig så det känns underbart att få vakna när jag vill imorgon och inte behöva passa en tid till arbetet.

Just det, ni vet min cardigan jag skickade efter för ett bra tag sen som jag sedan sade inte att kommit fram. Den har fortfarande inte gjort det. Detta är något riktigt udda och har aldrig hänt mig när jag har beställt från Internet. Idag hade jag fått ett mejl från de:

"Hej!

Din beställning skickades för ett par dagar sedan och här är ditt
kollinummer; ----------

Du kan spåra ditt paket via Postens hemsida genom att ange ditt
kolli-id. Din beställning levereras från utlandet vilket innebär att
Posten kan lämna status på försändelser när de befinner sig inom
Sveriges gränser. Om din sökning inte ger några träffar innebär detta
inte att paketet inte är levererat eller att du har fått ett fel
kolli-id utan bara att det inte än nått Sverige och därför ännu inte
registrerats av svenska posten. Det kan ta upp till 48 timmar från det
att en vara anlänt till postens utlämningsställe tills det att du får en avi."

Jag skickade efter plagget den 15/9 och det skulle ta 6-12 arbetsdagar. Idag är det den 2/10.
17 dagar för en cardigan!!!
Inte nog med det, jag kollade upp vart den är just nu med mitt kollinummer och den har tydligen inte kommit till Sverige än men som de skriver i mejlet att det kan ta 49h till så jag får väll stå ut lite till.  

Nej nu måste jag bli lite pigg, ska förmodligen ut en sväng snart.
PUSS



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0