Oktober/B-day 10

Hej!

Fredag idag, vilket känns mycket bra. Helgen väntar runt hörnet och jag har en hel del att göra/ ta hand om. Idag fyller min moster år! Grattis ännu en gång :) Hon är en sån här moster som ställer upp och gör precis allting. Hon skjutsar en överallt, följer med på saker, tvättar, diskar, städar, sitter barnvakt åt andra. Man kan prata med henne om precis allting och därför försöker vi med jämna mellanrum göra saker tillbaka för henne för att visa vår tacksamhet.

Denna helgen ska vi därför tillbringa åt henne. Idag ska jag, hon, min andra moster, morfar och mamma ut och äta tillsammans. Detta är det enda hon tror kommer hända på hennes födelsedag men imorgon väntar en stor överraskning till. Jag vet att jag kan säga detta i min blogg för hon och datorer klickar riktigt inte så chansen att hon skulle hinna se detta innan imorgon är väldigt liten.
Imorgon har vi hyrt ett café här i stan där vi har, (i smyg) bjudit in hennes familj, vänner, jobbarkompisar, och lite gamla vänner sen förut. Hon vet absolut ingenting och imorgon cirka 2 timmar innan allt börjar, ska vi ringa henne och be henne klä upp sig. I bilen kommer hon sedan sitta med ögonbindel för att inte se vart vi tar henne.
Jag är så förväntansfull och längtar redan efter att få se hennes reaktion när hon får se allting. Just det, jag glömde nämna att hon ska iväg med mamma och hennes man till Gambia nu i november, som en liten semester över det hela.

Nu måste jag kila. Ska hämta upp min kusin på hennes jobb runt 14.00 och börja handla allting till festen imorgon.
Skriver efter middagen ikväll.
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0