1/10

Go'kväll!

Idag jobbade jag lunch-passet, vilket var skönt. Det är alltid skönt och få sluta 17 från jobbet och slippa städa och torka hela restaurangen.
Efter jobbet promenerade jag hemåt. Jag är så stolt över mig själv att jag, varje dag, promenerar till jobbet med Ipod touchen i handen. Varför ska jag stå i kylan (ja, för nu är det riktigt kallt ute!) och vänta på bussen när jag kommer fram snabbare till fots? Orimligt och dyrt.

Alla gallerior var öppna till 21 idag. Mor ville dit så självklart hakade jag på. Jag vet inte om det var världens smartaste idé att erbjuda henne sällskap. Eller jo men inte "glömde" jag kortet hemma i alla fall!
Första affären vi gick in i var H&M och där rodde jag snabbt åt mig prylar som jag, enligt mig själv, var tvungen att ha!
Det blev en halsduk, vantar, underkläder och strumpbyxor. När jag sen står och håller i allting börjar jag: Mamma, ska jag verkligen köpa allt det här? Är det inte för mycket?

Min mamma är bäst. Hon är verkligen det. Lyssna på vad hon gav för svar: "Ja, men köp det. Jag har ju ändå rabatt och så är det 10% idag också". Och jag tillägger: Ja, och en har jag presentkort här också!
Hon hjälper mig att hitta anledningar till mina köp. Inte alla dock, bara de jag gör med henne. Undrar om hon inte är boven till hälften utav mina impulsköp? :)

Nej mamma det är du inte för inte är det du som i slutändan drar upp plånboken och går mot kassan.
Gissa vad jag ska göra nu? Spendera en timme med min drog :)

Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0