Sunshines

Hej på er därute!

Idag hade jag ställt mitt alarm på 11.00 men av någon anledning vaknade jag utav mig själv runt 10-tiden och var jättepigg så jag struntade i att försöka somna om. Istället satte jag på tv:n och fick se Kenza och Foki i tv4s morgonprogram "Efter tio" där de medverkade i och pratade om deras/andras bloggar. Jag gillar verkligen de två bloggerskorna och älskar att få följa med i deras vardag. Genom att ha läst om tjejerna har jag fått ett intryck av att de är väldigt jordnära, snälla personer och som faktiskt är helt vanliga människor som gillar att göra saker som de brinner för. Det finns människor därute som har dåligt självförtroende och har svårt att hitta sig själv och jag känner att de skulle kunna relatera sig till Kenza och Foki eftersom de är så naturliga individer och gör helt normala saker som alla människor gör. Fortsätt i den stilen :)

Klockan 13.00 hade jag min vanliga torsdagslektion nere på stan. Promenaden dit var lidande. Det kändes som om den iskalla kylan var på att väg att ta över min kropp helt och hållet efteråt. Det är komiskt att jag ibland vet mer än vad jag egentligen gör utan att ens ha tagit reda på det. Brukar ni också gå runt och anta saker? När jag gick därute försökte jag lista ut hur kallt det var och kom sedan fram till (enligt mina beräkningar) att det MÅSTE ha varit minst -3 grader ute. När jag kommer hem och tittar på termometern står det 2.2 grader. Jag hade ju inte ens rätt på att det var plusgrader ute!

Imorgon tills på söndag kommer jag tillbringa 21 h på jobbet så det känns bra att jag är ledig idag också. Imorgon är vi 11 personer som jobbar, så många har vi nog aldrig varit på en och samma dag. Jag antar att Linda har räknat med ett massivt besök då. Idag har jag hunnit med de ena och det andra. Middag hos Morfar igen, besök hos min kusin, inhandling av mat, ärenden på stan och träff med Shillan. Haddis ringde idag med och vi vårat efterlängtade och lååånga samtal. Jag säger bara: Maxad update!! Imorgon kommer hon hit för första gången sedan hon flyttade. Det ska bli underbart att få träffa henne igen även om det bara blir för några minuter, hon åker nämligen hem på lördagen igen pga skolan och har en del att besöka innan dess.

Nu ska jag äta kvällsmat med min bror och sedan kolla på tv ett tag. Imorgon måste jag ställa mitt alarm 08.00 och ringa ett telefonsamtal. Usch, hatar tidiga samtal, man vet ju knappt vad man slänger ur sig då.

Puss

P.s Imorgon är det Fredagen den 13:e så var försiktiga och inställda på att något oväntat kan hända er. Vi får hoppas att ingen råkar ut för något allvarligt. Ta i trä människor!


                Foki                                                       Kenza



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0