I look to you

Hej!

Idag är det onsdag och det har redan gått två dagar på denna veckan. Jag har varit ledig sedan söndagskvällen och under min ledighet har jag sysslat med lite av allt möjligt. I måndags blev min bror 18 år men eftersom han var i skolan på dagen firade vi honom lite smått mot kvällen med alla i släkten som är i stan just nu. Nästa helg kommer vi fira honom igen när alla är tillbaka men vi ville ändå göra något med honom på sin födelsedag. Alla samlades hos morfar för att fika och umgås tillsammans. Under tiden som vi var där, ringde mamma och de från Gambia med solhälsningar. De vill verkligen inte tillbaka hit, de säger hela tiden att de har det så bra därborta.

Mot kvällen sedan kom A hit och jag tvingade honom att se "Män som hatar kvinnor" eller enligt honom "Män som hatar guzzar". Det är en film som man måste ha sett och efter att ha tittat på den ville han se de andra två. Jag verkade ha gjort ett bra filmval trots allt =).

Igår efter att han åkte tillbaka till 08-city for jag på lite ärenden i några timmar och kom sedan hem på eftermiddagen för att hjälpa lillebror med hans läxor. Nu när vi är ensamma hemma får jag se till att allting går som det ska och jag tycker att jag gör bra ifrån mig. När jag satt där och hjälpte honom fick det mig att sakna gymnasiet en del. Det var så mycket mer än att bara sitta tysta på lektionerna och anteckna hela dagarna. Kompisarna, själva skolmiljön, rasterna man alltid hittade på saker, alla killarna man höll koll på och alla roliga evenemang Rinman hade (Luciakampanjen, Talangshowen etc) såg man verkligen fram emot.

Igår ringde Haddis mig och berättade att hon kommer hem till helgen igen och att vi alla (Ways) ska ses hos mig över en middag och tjejsnack. Jag längtar massor tills dess, äntligen ska vi ses normalt igen.

Nu kom jag på att jag måste iväg och göra lite småsaker så vi hörs senare!

XOXO / A.B


A.B



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0