And there're gone.

Hej!

Jag har försökt uppdatera min blogg i flera dagar nu men jag loggas hela tiden ut från Internet och kommer sedan inte in på länge. Jag har massvis med inlägg i mitt arkiv som väntar på att få publiceras. Jag tog bort en del av de nyss, de var alldeles för gamla. Nu verkar det dock som om jag har fått uppkoppling för ett litet tag så jag ska skynda mig med att skriva några rader så ni får chansen att läsa.

I söndags tillbringade jag den största delen av min dag på jobbet. Jag fick dock sluta 2 h tidigare än planerat pga att Maja ville byta tid med mig så det var skönt. Vid 20-tiden kom A med tåget och mötte upp mig på jobbet för att spendera två dagar med mig. När vi väl var hemma och hade klivit in i hallen, hittade vi mamma, hennes man och Sam, sittandes på golvet i hallen med massa påsar och väskor. Natten till söndagen skulle de resa till Gambia tillsammans med min moster. När jag såg allting framför mig, ville jag bara sätta mig bland de och ta fram en egen väska att packa i och sedan åka med. Gambia är mitt andra hemland och jag saknar verkligen alla släktingarna därborta. Värmen, havet, musiken, maten, sällskapet. Allt är så annorlunda där.
Vi har alltid åkt dit hela famlijen och nu ska jag och Sam för första gången stanna kvar här i Sverige.

På morgonen när vi vaknade var det helt tyst hemma. De hade åkt vid 03.30 den natten och Sam hade följt med de till Arlanda och sedan åkt till skolan därifrån. Det märks verkligen att det fattas två personer hemma nu. Visserligen hade jag A att prata med men det kändes ändå tomt på något sätt. Igår åkte han tillbaka till Sthlm.. Vi hann göra en del saker under den tiden. Matlagning, stadsrunda och fotboll är lite av vad som höll oss upptagna. Okej, jag ska vara ärlig, det blev fotboll varje kväll. Den kille vägrade låta mig ha hand om fjärrkontrollen.
Misstro mig inte A, jag hade det jättetrevligt :)

Idag är jag ledig från jobbet och har redan hunnit med lite små-ärenden. Jag har inte så mycket inplanerat idag förutom att tvätta, posta brev åt mamma, äta middag med lillebror hos Morfar och sedan träffa min kusin en stund.

Nu väntar tvättpåsen och allt annat tillbehör som krävs för rena kläder. Detta blir min första gång som jag tvättar helt ensam (tidigare har jag bara hjälpt mamma) och jag vet att hon säkert pratar om det med min moster nere i värmen nu (hon satte nämligen upp den här tvätt-tiden åt mig) och säger att: Det ska bli kul och höra hur det gick för Amie och tvätta sen. Hon kommer säkert ringa hit och fråga hur man gör fast jag har skrivit ner allt på en lapp åt henne.

Ciao folket.

Puss



Kommentarer
A

haha fotboll är livet! ;)

2009-11-12 @ 01:30:30
A.B

Inte att fiska då?

2009-11-13 @ 00:12:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0