271109

Fredag idag och äntligen helg!
Äntligen är nog fel ord för mig att använda eftersom jag jobbar exakt varje dag! Idag, imorgon och på söndag hittar ni mig under dagtid på jobbet. Min morgon var dock väldigt fin eftersom jag vaknade upp med ett sällskap bredvid mig. Jag och A for mot stan under eftermiddagen för en lunch tillsammans innan han skulle åka hem igen. Jag mötte upp Sam lite senare för att göra små ärenden tillsammans och sällskapa lite sådär som syskon brukar göra.

Vid 17-tiden började jag, kanske månadens värsta arbetsdag. Den var värst just för att alla, verkligen alla, har fått pengar nu och spenderar det på skräpmat men också för att det är fredag och då "firar" man med att köpa hem mat till favoritprogrammet (Idol, Robinson eller vad folk nu tittar på).

Jag ljuger inte när jag säger att väntetiden sträckte sig mot 45 minuter och att det vart alldeles fullt i restaurangen. Det var kunder ända bort till ingången ett tag. Som pricken över i:et var vi en person mindre än vad vi ska vara, vilket gjorde att vi fick jobba ännu hårdare under stress för att få ut allt i tid.

Det var nog tack vare all mysig julbelysning i lokalen som gjorde mig lugn då och då under arbetsdagen. Kunderna var ju inte mycket till hjälp med deras blickar och kommentarer. Människor blir så aggresiva när de väntar på mat!

Jag fick ett samtal ifrån Haba efter jobbet och mötte henne vid stationen för sällskap hem och planering till helgen. Jag har saknat den plugghästen!

Nu ska jag hänga lite med mamma framför tv:n med snacks tills jag somnar.

Have fun tonight people. Dance for me.
xoxo from A.B



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0