Mot Storstan jag tågar!

Hej Allesammans!

Det är inte förrän nu jag verkligen sitter ner hemma och tar det lugnt. Har haft saker på gång och tänkte dela med mig lite utav dem.
Igår var det lönedag och då vet ni säkert vad som kretsar i min hjärna(?). Kläder, kläder och ännu mer kläder. Detta kommer låta konstigt men jag gillar verkligen hur Linda låter mig jobba dessa dagar för då kan jag inte springa ner på stan för att börja jakten efter nya inköp. Jag hade dagspasset igår och efter det for jag faktiskt ner på stan ändå men för att göra ett snabbt möta med Sandra, min mor & bror.
Jag hade 18.04-tåget till Stockholm att passa. Ja, gott folk det var bestämt en träff med A =)
Nu ska ni få höra något typsikt "Amie-med-att-vara-glömsk". Min packning till resan bestod av en svart skinnväska och en grå tjocktröja som inte fick plats i väskan vilket gjorde att den fick hänga runt min arm under hela dagen. När jag sitter på tåget och äntligen ska gå av i Sthlm, reser jag mig upp för att börja traska ut mot dörrarna. Jag kollar på tröjan som legat på sätet brevid mig hela tiden och tänker: Nu får du inte glömma den, Amie.
Jag vet inte vad som sedan hamnar i vägen för min tröja men där ställer jag mig upp och bara går. Går ut mot tåget och mot trappan där A står och väntar. Gissa om jag sprang som ett djur när jag insåg att något fattades!

Vistelsen i Sthlm var mycket lyckad, vill inte gå in på alltför många detaljer, en del sades vara sekretessbelagt men det som får sägas är att det blev en hel del promenader, glassätande,filmer,sms-diskussioner,sovplatser =)
Idag när vi sitter och käkar i Kungshallen kliver Peter Swartling och Daniel (minns inte hans efternamn) in och också ska käka där! Mina smygblickar mot deras håll borde printats ut. A kollade på mig som om jag aldrig sett någon "kändis" här hemma i E-tuna.

Tågresan hem var knivig. Jag var rätt seg och hade därför planerat en lugn hemresa med musik och tidningsläsning. Jag fick som jag ville.. i två stationer sen var dem där. Barnen. Säkert (efter en del huvudräkningar) 30-40 små förstklassare som också skulle med samma tåg som mig. De alla hade varsin regnbågfärgad fjäder (den där leksaken som kastas nerför trappor) som det kastade runt i gången. Det blev ett väldigt jobb för mig där jag satt att försöka hänga med i svängarna så jag inte träffades utav några fjädrar.

Väl hemma i Eskilstuna igen, när jag ska kliva så hade jag, under hela resan, min plånbok i nätpåsen som sitter på den främre stolens rygg. När jag ställer mig upp för att börja gå ut märker jag inte av den utan bara går. IGEN! Jag gjorde samma sak IGEN! Jag upptäcker även denna gång, när jag är en bra bit ifrån tåget och får springa som en tok tillbaka.
USCH AMIE!

Det blev en kort vistelse i stan, åkte sedan mot Västerås till Ikea tillsammans med Morfar och Mamma. Det handlades inredning till mitt rum som bara den. Nu ska jag gå och göra det snygg tills Sandra kommer hit. Vi ska promenara mot varandra och sedan tillbaka hem till mig för att kolla film. Hoppas Shillan kommer över med.

Detta är vad jag fick med mig från Sthlm =)

  
Skor från Zara, Nitarmabandet jag skickade efter häromdagen, Chinos till min bror från Calings.


Kommentarer
Klero

Jag tror inte ens att man kan köpa dom!

2009-05-27 @ 15:36:33
URL: http://klero.blogg.se/
caroline

fin blogg . :)

följa varann på bloglovin?

2009-05-27 @ 19:52:36
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
sannie

Ha en bra dag :)

2009-05-28 @ 08:18:01
URL: http://sannieschutt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0