Classic eller Touch?

Hej igen!

Jag satt nyss på en prisjakt efter mina två älsklingar, Ipod touch och Ipod classic. Någon av dem ska jag, vet bara inte vilken. Ipod Classic är verkligen en klassiker och jag har alltid velat haft den stora varianten. Det känns också som att den aldrig kommer ur mode eftersom det var den som startade allt.
Efter att vara inne på min andra touch-mobil kan jag inte leva utan att inte har några "riktiga" knappar att trycka på. Touch är verkligen dagens teknik! Ni ser ju bara på hur bra det går för Iphone-mobilerna. Då måste det ju gå minst lika bra för Ipod-touch'en. Vem är den näste som ska toppa dessa två?

Mina källor på dessa mp3-spelare blev TeknikMagasinet, Siba, OnOff och Prisjakten.se
TM kostade 120Gb Classic 2179:- exkl. fraktavgift på internet och 2299:- i butiken och Touch med 16Gb kostade 2799:- på internet.
Siba kollade jag bara upp Touch'en och där kostade en 16Gb 2957:- och efter all frakt- och andra tilläggsavgifter skulle den hamna på 3135:-
På OnOff kostade Touch'en (16Gb) 2655:- på internet och 2795:- i butiken. Classic kostade (120Gb) 2180:- exkl. andra avfiter på internet och i butiken låg den på 2295:-
Inne på Prisjakten kollade Peter upp touch'en och där fanns den i flera olika affärer överallt i Sverige. Rekommenderar verkligen den sidan till er som vill leta billiga priser. Det var där jag klickade mig vidare in till Sibas hemsida för de hade den billigast.

Efter flera samtal med Peter, A och Sandra beslöt jag mig för att köpa den hos Siba. Enligt deras slogan "Hos oss får du råd" tänkte jag: "Jag kanske spara några lappar trots alt".  Alltid när jag är osäker på mina inköp måste jag alltid till mamma som en sista bekräftelse och be henne om råd och då säger hon om det först och främst är läge för det och om det är värt pengarna.
Hon samtyckte mp3-handlingen med mig så vi gjorde köpet tillsammans.

Nu är min beställning hos mig inom 1-5 arbetsdagar =)
I can't wait!

Btw, hur mycket är 16Gb musikmässigt? =)

Puss


Kommentarer
sandra

HELLO! :) Tänkte, vadheterde, du lånar ju min ipod nu (tänk på hur snäll jag är) om 15 dagar ska jag nämligen på en liten tripp.. Skulle jag kunna? :P



nej, men 16 gb är jävligt mycket. Vet inte hur mycket men jävligt mycket. Tänk dig alla låtar i min ipod x4. Typ så mkt=)

2009-05-12 @ 14:22:36
URL: http://skandia.blogg.se/
Amie jao!

Haha! Du får låna näär du vill.. efter att jag har använt den i typ 1år! :D Haha!

Äre så mycket? Bra ju!

2009-05-12 @ 14:32:48
Anonym

En 16gb ipod ger ungefär 14,5gb riktigt utrymme. Räkna att en låt är mellan 4-7 megabyte. Vi säger 5,5mb i snitt, då blir det ca 2636 låtar. Det borde räcka:) Har själv en 4gb som inte ens är fylld med musik. Sen lyssnar man ofta på några album ett tag, sedan tröttnar och byter ut dom.

2009-05-12 @ 21:26:02
Anonym

Kan rekommendera att köpa ett par bättre hörlurar för att få ut max av din ipod. orginallurarna är inte särskillt bra.

2009-05-12 @ 21:27:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0