FUCKFUCKFUCK!

FÖR I HELVETE!
Jag kom precis hem från Slagsta, från en kär kväll med Shillan där vi underhöll oss med Philip och finalen av Melodifestivalen.
Vi satt som klister framför tv-rutan och tittade, följde varje låt under programmet. Emellanåt gottade vi oss med snacks, godis, läsk och annat onyttigt som man kan tänkas hitta i affären.
Jag höll stenhårt på EMD eller Måns Zelmerlövs bidrag. Jag tyckte att det fanns många bra i år, men just de två stod ut lite extra med sina nummer. Shillan trodde att Sarah Dawn Finer eller Agnes hade en chans till vinnarplats.
Som alltid, finns det låtar som inte borde existeras i tv. Ursäkta orden men jag tycker faktiskt att en del av finallåtarna inte behövdes spelas upp. Inte för att de var dåliga utan för att, ur Melodifestivalens perspektiv, skulle vi inte få många poäng om röstade fram de som vinnare.
Snälla, snälla tar jag som exempelvis just för att det inte var någon av mina favoriter. Den lyckades få mängder av poäng under kvällen att, innan tittarrösterna, fick den en fjärdeplats. Jag kände inte att den låten skulle kunna rocka loss och representera Sverige i Eurovision 09.

När Måns ledde överlägset under kvällen, steg min puls. Äntligen kommer Sverige få en bra låt att stå med i Ryssland! Så tänkte jag. Shillan höll med mig till en viss del men sen tog det slut. Det slutar aldrig som vi tänkt oss/vill.

Förlåt men HUR kunde vi (tråkigt nog måste jag säga vi) rösta fram A Voix med Malena?? Synd att jag inte filmade mitt och Shillans ansiktsuttryck när hon vann. De hade kunnat sålts som smör pga de realistiska minerna!
När jag tänker på vår chans i Ryssland kanske vi ändå kommer en bit om jag tänker på hur Finland lyckades kamma hem vinsten med Hardrock Halleluja. A voix ser jag som Sveriges motsvarighet till Lordi.

Im done with Melodifestivalen efter detta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0