Min 23:e vecka.

Här leder en resumé kring händelser som har skett/ska ske under denna vecka.

I måndags jobbade jag till 17.00, därefter for jag på studentshopping med min kusin. Efter några timmars handlande promenerade vi mot Årby för ett hembesök hos honom och min moster. Long time no see, vill jag säga. Det tog inte lång stund tills Sandra och Shillan kom och hämtade upp mig och då for vi och träffade Ali över några samtal.

Sedan var tisdagen här. Förmiddagen ägnade jag med Shillan och Sandra och när de sedan for till sina jobb, gick jag över till min kusin för lite planering och andra detaljer vi hade att handskas med.

På onsdagen vaknade jag tidigt för att promenera till stan där jag skulle träna på Friskis&Svettis med Linda. Efter passet for jag hem, dock med bussen (passet gjorde mig alltför trött) för att återhämta mig med mat och chill tills det var dags att börja jobba kvällpasset.

Under torsdagen var jag ledig och hade därför bokat in lite småmöten med folk. Jag och Haddis for till Tuna Park och handlade studentpresent/födelsedagspresenter till folk. Efter det överraskade jag Shillan på hennes jobb där jag tillbringade några timmar tillsammans med henne och Linn. Vid midnatt sågs jag med Ali.

Fredag: Idag tog jag och Ali en runda på stan, käkade och umgicks och när han sedan for hemåt, åkte jag till hem till Sandra och växlade ord med henne någon timma. Vi drog oss sedan ner mot stan för att kolla in allt stå-hej som fanns på jubeleumskalendern. Vädret var inte världens bästa, blåsten och den kalla kylan gjorde oss till is så det fick bli ett kortvarig stadsbesök.

Den stora dagen (dock för mig), Lördagen/Studendagen: Min kusin tar studenten men även 9st av mina andra vänner. Jag har planerat att försöka hinna besöka alla tre gymnasieskolor trots det korta tidintervallet för att sedan vid 17-tiden samlas hemma hos min kusin med alla andra. Haddis och jag ska sedan fara mot Isas studentskiva(Amanda, Maxime & Julia kanske också hinner få besök ifrån mig =)..
Kvällen tillbringar jag på stan tillsammans med alla mina vänner och Timbuk på Strömsholmen, Golden Army (min brors grupp) på Fristadstorget samt Gimi & Martir likaså på Fristadstorget.

Jag skulle göra allt för att uppleva studendagen igen, med det vädret vi hade då men är samtidigt jätteglad över att Nationaldagen/350-årsfirandet/Kungabesöket inträffar imorgon så vi andra har något att gotta oss med.

Söndag som normalt är vilodagen blir istället min arbetsdag. Mellan 11 till 20 befinner jag mig bakom disken och sliter. Det är sista dagen för att rösta till EU-Parlamentet med. Jag ska försöka hinna göra det med Morfar innan jobbet.

That's it! Där har ni mitt liv för en vecka.
Hope you enjoy it.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0